Herrefrokost og sorte huller
I denne weekend var jeg med til Herrefrokost 7.0. Og hvilken aften. Vi startede senere end normalt nemlig præcist kl 15:29 ved AP Møller bygningen på esplanaden. Derefter foregik hele arrangementet på restuarent Lumskebuksen. Jeg har været med til to andre herrefrokosker, nemlig version 4.0 og version 5.1 og de har været store successer, så forventninger var store.
Dagsordenen for Herrefrokost 7.0 var meget simpelt. Foredrag og middag. Foredraget handlede om noget så spændende som Sorte huller og mørk energi og blev holdt at Peter Laursen fra Dark Cosmology Centre. Temmeligt langhåret, men efter et par år hvor jeg var med i Ungdommens Naturvidenskabelige Forening, har jeg efterhånden fået en lille viden omkring emnet. Men kun en lille bitte viden, for hold da op hvor skal man holde tungen lige i munden når man snakker om universets uendelighed, sorte huller, ormehuller, big bang og tidsrejser. Men utroligt interessant.
Middagen på Lumskebuksen var ganske glimrende. Ikke helt i top, men bestemt noget af det bedre. Sidst jeg var ud at spise var det på Noma så det er jo altid lidt svært at komme efter det (Noma har lige fået 2 Michelin stjerner). Et par enkelte gjorde den dumhed, at bestilte en drink på Lumskebuksen. Derefter fandt vi meget hurtigt ud af, at her skulle vi bestemt ikke drikke videre. Kr 270,- for to gin tonic. Så vi tog videre til Øl hallen hvor aftenen sluttede, ihvertilfald for mit eget vedkommende.
Endnu engang en hyggelig dag sammen med spændende mennesker og det er jo præcist hvad herrefrokost går ud på.
Fra herrekrokost.dk:
Motivationen bag disse herrefrokoster er en frustration over at have lært en masse søde og rare mennesker at kende, men som tiden går at miste kontakten til dem. Specielt da det udelukkende skyldes travle hverdage, og at telefonen ligesom er gået af "mode". Derfor er formålet med frokosterne at samle nogle mennesker sammen til en eller anden form for aktivitet, derefter lidt at spise, for bagefter at blive "højkulturelle", det hele udfra et 'for egen regnings princip'.
Reklame:
Ads: